"Eyebeg" membuatkan saya nampak lebih dewasa

1:06 AM Edit This 0 Comments »

Assalamualaikum....
tetibe jadi rajin lak update blog lak...hehehhe....bukan ape, saje nk kongsi pengalaman menyiapkan PSM (Projek Sarjana Muda) a.k.a Final Year Project....
Hmm...ape pengalaman yang best ek? takda yg best la sgt...klu tak tido mlm tu dh jd standard dh wt mase ni..tension...pening kepale nk siapkan sistem..kene siapkan PSM...group project lagi...test...kuiz...hmmm....byk sgt bende nk kene wt....rasa mcm tak sbr je nak siapkan sume tu..nk mngs pn ade gak ni....hehehhe...tp,SABAR SEPARUH DARI IMAN~~~

Hah...dok kate pasal tak tido mlm ni kan....tgok la gambar terbaru ni.... tgok mate tu...bengkak, letih...siap ade "eyebeg" lg....huhuh....pada dasarnye mmg la tak suke tgok...tp bile tgok balik kan, sy dh nmpk lebih dewase dari sebelum2 ni...hehehehe...rase seronok n bersyukur lak....sekurang2nye, takde la org panggil sy "BUDAK KECIK"....

hmmm...rasa cukup la setakat ini...nnti kita sambung lg k...

Wasalam...=)

Di Keheningan Malam..

12:38 PM Edit This 0 Comments »

Assalamualaikum..
Dah lama rasanya tak update blog...dah lama gak tak rasa ketenangan di pagi hari...
pagi ni adalah pagi JUMAAT...tenang sgt mlm ni...bila tgok jam, alamak dah pukul 3.40 pg..hmm...sebenarnya ada perasaan yang terbuku didalam hati aku ni..untuk semester kali ini seperti biasa aku tetap teruskan perjuangan yang belum selesai..hopefully ini adalah last semester aku di UTM..aku tak sabar nak bekerja...tak sabar nk tlg ringankan beban mak...insyaALLAH...=). Seperti yang sebelum2 ni, ada saja halangan, ujian dan dugaan yang dtg..tp aku yakin segala2nya ada hikmah...yang penting sekarang ni aku nk study btul2 untuk sem akhir ini..insyaALLAH...

Hmm...pelik ke kalau umur 23 tahun masih tak berpunya lagi? aku rasa biasa ja...kadang2 aku hairan gak...knp lelaki yang cube "dekat" dgn aku hmpir kesemuanya dh berpunya?bila pikir dari sudut positif, mybe ini ujian utk aku untuk temui insan yang benar2 tercipta utk aku...kadang2 aku terpikir adakah diri ni layak utk sapa2??hmmmm...aku tertarik dgn kata2 ini : "Untuk dapat yg baik, kita kene ubah diri kita untuk jadi yang lebih baik"...so, skrg ni aku tak kisah jika aku tak temui lagi dgn bakal suami aku (Chewah..tetibe lak jd jiwang...=))...apa yang penting, aku perlu berubah utk menjadi yang lebih...tp....niat dihati ni bkn utk dapatkan suami....tp niat di hati ni, hnya ALLAH saja yg tau....=)

Mencintai ALLAH adalah perkara yg paling UTAMA..insyaALLAH...semoga hati n jiwaku sentiasa berada dalam agamaNYA....

Wasalam..=)

Hati Ini (3)

1:45 AM Edit This 0 Comments »

Setelah 3 bulan ayah meninggalkan kami..hidup semakin rumit..mak perlu bekerjah, siang dan malam utk mencari rezeki utk aku dan adik-adik..kadangkala hari cuti pun ibuku tetap bekerja. Bila ibuku tiada dirumah, akulah ibu, akulah ayah dan akulah kakak kepada adik-adikku..balik dari sekolah aku uruskan adik-adikku..kemas rumah..basuh baju..jika lauk habis, aku masak..tapi, paham2 je la kalau budak kecik memasak..kadang2 terlebih garam..kadang2 terkurang pula..

Kadangkala, bila ibuku balik dari kerja dan lihat rumah tidak berkemas, aku dimarahinya…kadangkala tubuhku dijadikan sasaran untuk dilepaskan kemarahannya..aku menangis…sakit sangat…kadang2 rasa macam nak lari..tapi aku diam…mungkin ibu terlalu penat bekerja..aku redha…

Di sekolah tidak dapat tumpukan perhatian sepenuhnya pada pelajaran..kerana penat dengan kerja-kerja rumah yang telah aku lakukan..setiap hari aku selalu kena marah dengan cikgu..aku diam..kadang2 bila balik dari sekolah aku menangis sendirian..menangis sebab mengenangkan nasib aku..UPSR makin dekat..tapi…………

Semenjak ibuku menjadi janda, ramai jiran-jiran yang tak senang duduk..kadangkala aku sakit telinga mendengar perli jiran-jiran terhadap ibuku…kononnya ibuku cuba mengoda suami orang…setiap hari ada saja fitnah yang mereka lemparkan....tapi aku diamkan diri..yelah…aku terlalu muda untuk menentang dan aku pun bukan jenis yang suka tuduh melulu…Ya Allah…berikan aku dan keluargaku kekuatan….

Ibuku dapat panggilan dari johor bahru……………………..

Tunggukan sambungannya…